Wednesday, April 23, 2008

Re: { KELANTAN-KITA } Aku Anak Kelantan

Kalau nak cerita pengalaman orang² Kelantan yang merantau, memang banyak ceritanya.
 
Tapi bila orang luar mengatakan rakyat Kelantan terpaksa merantau kerana Kelantan tidak maju dan tiada peluang pekerjaan. Saya cuma katakan orang Kelantan seperti orang Cina. Dimana-mana di seluruh dunia ada orang Cina sebab mereka berani merantau. Kelantan bukan tidak maju, cuma terlalu ramai rakyat Kelantan yang bijak² sehingga tak cukup peluang pekerjaan. Kebetulan pula, dari 4 jawatan Jurutera Kanan di syarikat saya bekerja nih, 3 darinya ialah orang Kelantan. So diaorang diam jer bila saya kata macam tu.
 
Walau kemana saya merantau, no plate kereta tetap no plate Kelantan, DAK (Daku Anak Kelantan).
 
Peace.


 
2008/4/23 zu haji <zu_hj@yahoo.com>:

yer walau dimana bumi dipijak..

setiap saat..merasa bangga menjadi warga kelantan.

--- wan zainab saupik <wanzainab_saupik@yahoo.com>


wrote:

> Assalamualaikum
>
> Semalam saya menghadiri satu majlis. Di dalam majlis
> tersebut saya berkenalan dengan seseorang. Rancak
> kami berbual. Tiba-tiba dia bertanya saya berasal
> dari mana. Dan bila saya mengatakan yg saya berasal
> dari Kelantan, diam terdiam seketika. Lama selepas
> itu barulah dia bersuara, 'orang kelantan biasanya
> suka bergaul sesama mereka sahaja'.
>
> Saya terkelu seketika mendengar kata-katanya itu.
> Namun di dalam hati tiba-tiba saya merasa bangga.
> Katalah apa sahaja, kita orang kelantan tidak peduli
> kerana perpaduan antara kita memang tidak dapat
> dinafikan oleh sesiapa.
>
> *Bangga memperkenalkan diri sebagai anak
> kelantan....
>
>
> ---------------------------------
> Be a better friend, newshound, and know-it-all with
> Yahoo! Mobile. Try it now.

__________________________________________________________
Be a better friend, newshound, and
know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now. http://mobile.yahoo.com/;_ylt=Ahu06i62sR8HDtDypao8Wcj9tAcJ


__._,_.___

Bersama memperkasakan ICT di Kelantan
http://www.kokpasir.com  http://pusatsumber.kokpasir.com




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments: