Tuesday, March 4, 2008

{ KELANTAN-KITA } Fw: [saujanaku] Kisah benar 03/03/08, BN guna duit rakyat untuk kempen



----- Forwarded Message ----
From: afieza asrul <asfieza_hafis020505@yahoo.com>
To: asrul afiza <asrul_hafis@malaysia.xyratex.com>; ainor bariyah <i_norr@yahoo.com>; ijan <achik_jan@yahoo.com>; Fazlina Aidulziah <alin_ayang7998@yahoo.com>; along zana <sitisuzana@imi.gov.my>; kak anizah ABD KADIR <cories2001@yahoo.com>; Hafizi Penilaian <hafizi_mppd@yahoo.com>; Ahmad Ikhwas <jangl_47@hotmail.com>; norli mokhtar <milah_kgurl@yahoo.com>; ida <microsatellite3281@yahoo.com>; izan <izami_2104@yahoo.com>; iezah yassin <invite@tubely.com>; Ina Syawal <zalyna2107@yahoo.com>; sharul audit Azura <azu_jai04@yahoo.com>; alia audit <norazlia@mpag.gov.my>; liza jpm <norlizawati@bheuu.gov.my>; Siti aisah <sum41_pewet@yahoo.com>; siti rohaya <rohaya_c@yahoo.com>; Ratna Dewi <lady_like_tie73@yahoo.com>; wati <vogue0609@yahoo.com>; normiza <sriikandi56@yahoo.com>; syamwill <man_ana17@yahoo.com.sg>; shazariah <shazariahs@yahoo.com>; apeace <apiz@marine.gov.my>; idaikhwas <marhida_mmn@yahoo.com>; zaid audit <zaeed20@yahoo.com>; zura <lovelybluesky_7@yahoo.com>; fida <nurul_julian@yahoo.com>; farah shamshuddin <farah_shamshuddin@yahoo.com>; Faizal IT <ejaibest@yahoo.com>; Siti Khadijah <tea_blueberry@yahoo.com>; naha <naha@ekowoodmalaysia.com>; jaja <zaza5486@yahoo.com>; Saujana Groups <saujanaku@yahoogroups.com>
Sent: Monday, March 3, 2008 5:25:23 PM
Subject: [saujanaku] Kisah benar 03/03/08, BN guna duit rakyat untuk kempen

Komen moderator: Untuk pengesahan sila hantar email terus kepada pengirim asal.

----- Original Message -----
From: suzana ghazali <ayunisuhail@ gmail.com>
To: syariah-law98
Sent: Monday, March 03, 2008 2:13 PM
Subject: [syariah-law98] kisah benar 030308 BN guna duit rakyat untuk kempen

Salam

Ini kisah benar yang baru saja berlaku. Tengahari ni, kebetulan aku tak keluar makan, Mak aku telefon luah rasa. Baru-baru ni Mak aku dpt tau dr satu sumber pembangkang, BN guna duit Tabung Haji utk kempen. Mula tu, dengar ja la. Tapi hari ni, terbukti kebenarannya. Mak dan Bapa aku ke Tabung Haji nak buat pengeluaran tapi tak dibenarkan. Pelik kan? Duit Mak Bapa aku, bukan duit org lain? Dua bulan lepas info yang Bapa aku dapat kena ada dlm akaun plg sikit rm1300 sbb Bapa aku dah mendaftar utk pergi haji. Tapi hari ni, Mak aku nak keluarkan RM3000, dlm akaun dia ada byk sikit la dr akaun Bapa aku sbb tak diusik lgsung banding akaun Bapa aku yg selalu diusik bila memerlukan, pegawai di pejabat Tabung Haji Sik bgtau, hanya boleh luluskan RM1000 shj. Memang itu arahan yang dikeluarkan oleh pihak atasan. Bila Mak aku panggil Bapa aku, Bapa aku plak bersoal jawab dgn pegawai tu, pecahlah rahsia.... saper2 yg ada simpanan di Tabung Haji, sejumlah rm6500 (bagi yg akaun ada sbyk tu), disekat sementara. Bg yg jumlah di bawah tu, jg disekat mengikut jumlah2 tertentu sebabnya BN mtk bantuan Tbg Haji biaya kempen BN utk pilihanraya ke 12 sebanyk RM 7 juta....

Selama ni aku duk dgr kisah org, kali ni berlaku kat keluarga aku sendiri.... so, aku nak hebahkan perkara ni... korang yg baca pun boleh hebahkan.... saper yg dah baca, gunakanlah akal, fikir-fikirkan. ... INIKAH KERAJAAN YANG KORANG NAK KEKALKAN???? MEMANG LA PINJAM JA TAPI APASAL YANG PI KACAU DUIT RAKYAT?? BUATNYA RAKYAT TERDESAK CAM MAK BAPA AKU, NAK KOREK MANA LAGI? APA HAK DEPA NAK GUNA DUIT RAKYAT?? NAK KEMPEN LAK TU?? DAH LA SELAMA NI DEPA HIDUP SENANG DGN DUIT RAKYAT.... NAK MENANG UNDI PUN GUNA DUIT RAKYAT??? FIKIIIIRRRRR LAAAAAA

Tiada kebahagiaan tanpa pengorbanan. Tiada kehidupan tanpa dugaan dan cabaran. Moga kita sentiasa menjadi hamba yang dirahmatiNya, amin!!

Daripada:
Suzana bt Ghazali
Perunding Psikologi Keluarga & Guaman Syarie
Untuk temujanji hubungi: 013-2545 965




Never miss a thing. Make Yahoo your homepage. __._,_.___

Bersama memperkasakan ICT di Kelantan
http://www.kokpasir.com
http://pusatsumber.kokpasir.com




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments: