Thursday, October 28, 2010

{ KELANTAN-KITA } IKLAN : QURAN TERJEMAH PER KATA ASBABUN NUZUL + TAFSIR










Kelebihan Tafsir Quran Per Kata

Tafsir umum yang ringkas, bukan sekadar terjemahan, disusun berdasarkan kata per kata dari setiap ayat al-Qur'an

Mudah dibaca dan difahami, baik secara terpotong-potong kata per kata atau pun secara ayat per ayat.

Disusun dengan merujuk kepada buku-buku Tafsir yang mu'tabar

Dilengkapi dengan Asbabun Nuzul, iaitu informasi tentang keadaan dan latar belakang turunnya setiap ayat.

Dilengkapi juga dengan terjemahan.

Sesuai untuk dijadikan hadiah buat yang tersayang

Apa kata Ulama' dan Ahli Tafsir

"Ini akan membuat anda mengetahui makna dan tafsir setiap kata dari ayat Al Qur'an"
(Dr.Hidayat Nur Wahid)

"Tafsir Qur'an per Kata adalah cara cepat belajar memahami Al Qur'an"
(Dr. Ahzami Samiun Jazuli, Pensyarah Bidang Tafsir)

"Tafsir yang sangat mudah dan baik terutama bagi pemula dalam memahami Al Qur'an"
(DR.Amir Faishol Fath, Pensyarah Bidang Tafsir)

Tafsir Qur'an Per Kata merupakan sebuah tafsir yang wajib dimiliki oleh setiap muslim yang ingin merasakan kelazatan membaca al-qur'an.
(Ustadz Ahmad Kusyairi Suhail)

Baru pertama kali ini saya menemukan tafsir yang sangat mudah dan baik terutama bagi pemula dalam memahami al-Quran. Tafsir ini sungguh sangat bermanfaat bagi pembaca yang tidak faham bahasa Arab dalam memahami maksud kata per kata dari ayat-ayat al-qur'an.
(Dr. Amir Faishol Fath, Pensyarah Bidang Tafsir, Pakistan)



 CD SOFTWARE ISLAMI

Mengandungi lebih 100 koleksi e-book, e-novel, software, flash yang menarik.


Antara kandungan yang BEST dalam CD Percuma ini

Al-Qur'an Digital
 IQRA'Kanak-kanak Digital
E-Novel Ayat-Ayat Cinta, La Tahzan, Kisah Teladan
Hadis 40
Seerah Nabi
Riyadus Salihin
Tafsir Ibnu Kathir, 
Terjemahan
Qur'an Digital Melayu & English 
Ma'thurat Digital, 
Fatwa Qaradawi dan banyak lagi

Semuanya dalam bentuk software/e-book menarik yang mudah dibaca dan digunakan. 
Koleksi ini kalau kami nak jual RM 100 pun boleh. Tapi kami berikan percuma sahaja.

Eh...BONUS BUKU BEST pun ada juga

 BUKU AMALAN 24 JAM RASULULLAH




while stock last
(akan diganti dengan buku lain jika kehabisan stok)




Alhamdulillah received the al-Quran in good condition.
Semoga usaha saudara diberkati ALLAH.

- Norehan (Seremban, N9)

Saya sudah terima kiriman pagi tadi dan sangat berpuas hati dengan tafsir Al-Quran tersebut dari segi kualiti, pemahaman ayat serta penyusunannya. Terima kasih dan saya sangat berpuas hati dengan servis anda.

- Erina Zara (Segamat)

Salam...the parcel have arrived.Thank You..=)
- Fatimatuzzahrah (Singapore)

Salam, pesanan sudah selamat sampai ke Johor, terima kasih.
- Husna (Mesir)


Alhamdulillah, buku dari pihak tuan telah selamat saya terima pada hari ini. Service yang sangat baik & sangat cepat. InsyaAllah saya ingin membeli lagi buku dari tuan di masa akan datang.
- Halilah (Ayer Keroh, Melaka)


Salam, untuk makluman saudara saifuddin barangan yang telah sya pesan telah selamat sampai ke tangan saya pada tanggal 19/11/2009. Tahniah kerana menawarkan perkhidmatan yang cemerlang. Teruskan usaha untuk menjadikan perkhidmatan pihak saudara antara terbaik dikalangan yang terbaik. Tahniah.
- Hafizy (Merbok, Kedah)

Saya telah terima Al-Quran yang saya pesan tersebut. Saya nak ucapkan terima kasih dan tahniah kerana urusan pantas dan 100 peratus boleh dipercayai.
- Jamil (Kampar, Perak)


Saya sungguh gembira menerima al-quran yang ditempah.
Sungguh mempersonakan dan lebih baik daripada apa yang diiklankan.
Alhamdulillah... syukur kepada
Allah.
- Wan Nawi (Putrajaya)

TQ. Dah terima al-Quran. Well done for your excellent job.
Insyallah boleh berurusan lagi di masa hadapan.
- Zaidi (Batu Caves)

D
ah dapat Al-Quran tu. Perkhidmatan yang baik. Disyorkan pada pelanggan2 yg lain.
- Suhardi (Kota Bharu)

al-Quran terjemahan perkata telah selamat saya terima dengan selamat.
Saya amat berpuas hati dengan keadaan quran tersebut ketika sampai ke tangan saya.
- Marsita (Arab Saudi)

Alhamdulillah pesanan buku sudah diterima.
Terima kasih diatas perkhidmatan yang cekap dan pantas.

- Aminurrashid Ahmad (OPUS)

Semoga Allah mencucuri nikmat yang berlipat ganda dan berterusan pada tuan atas usaha baik tuan ini. Insyaallah akan syorkan pada kawan2 dan bagus juga jika hadiahkan untuk sesorang, sebab boleh send direct.
- Nor Azam (Klang)

al-Qur'an yg dipesan dah selamat saya diterima. Terima kasih atas penghantaran segera.
- Aslan (UTM, Skudai)

Tempahan pada 4/10/09 telah selamat saya terima pada hari ini 5/10/09.
Perkhidmatan yang tuan berikan amat baik, mudahan dapat dikekalkan.

- Zulkifli (Tourism, KL)

Alhamdulillah......Kami telah pun menerima terjemahan al qur'an yg kami tempah. Jazakumullah khairan kathira.....semuga memberi manfaat untuk kita semua.
- Dr. Rosmani (Shah Alam)

Saya telahpun menerima tempahan yang dihantar kepada saya. Terima kasih diucapkan. Kini saya mahu menempah 4 naskah lagi terjemahan per kata seperti yang itu.
-Apandi (IMR, KL) -

Terima kasih. Saya baru terima al-Quran. Seronoknya saya.
Tahniah service very excellent. Syukran Jaziran.

- Noraini (JKR, Negeri Sembilan) -

Alhamdulillah pesanan yang sebelum ni selamat sampai dan dalam keaadan baik.
So...nak buat pesanan lagi..

- Fazilah (Sarawak) -

Barang telah selamat sampai. ...Alhamdulillah.
Masih elok, masih cantik.....syukran.
Perkhidmatan yang cemerlang ini saya dahulukan ucapan jazakallah khairaljazak.

- Haryani (Kulai Jaya, Johor) -

Barangan telah selamat tiba hari ini. Terima kasih banyak-banyak.
Hopefully, dapat bekerjasama lagi di masa akan datang.

- Zakri (UTM Skudai) -

Barang dah sampai pagi tadi. Syukran.
- Farhah (Jepun) -

Alhamdulillah, buku-buku dah selamat sampai.
- Wan Fazrul (Jerman) -

TQ. Books just received in good condition.
Very efficient service. Thanks a lot!
- Nurul Ain (Jasin, Melaka) -

Buku yang dipesan dah pun selamat diterima pagi tadi.
Semoga BukuOnline2u akan terus sukses selalu!

- Fatimah (JB, Johor) -

Alhamdulillah, pesanan buku tu dah selamat saya terima pagi tadi.
Terima kasih atas urusniaga yang mudah dan lancar.
- Azizi (Johor) -

Alhamdulillah buku-buku selamat saya terima tengahari tadi.
Buku-buku tersebut juga sampai pada saya dalam keadaan baik & tidak tercedera.

- Nisa (Batu Gajah, Perak) -

Saya dah terima buku2 yang di order tu. Thank u. Happy with ur company's service.
- Isnani (Kuching, Sarawak) -

Baru je terima buku-buku Ustaz Hasrizal tu. Very impress with the good and fast service.
- Mardiana -

Terime kasih bebanyak. All the best to u too. Amiin.
- Ridzuan (Germany) -


OK....saya nak beli sebuah

RM 130.00 
FREE POSTAGE (Sem. Malaysia)
Sabah / Sarawak sila tambah lagi RM 10.00 



Sebuah Tafsir al-Quran yang memaparkan bukan sekadar terjemahan, tetapi mempersembahkan tafsiran bagi setiap patah perkataan al-Quran. Ini kerana Tafsir tidak sama dengan Terjemahan. Terjemahan hanya memindahkan bahasa sesuatu perkataan. Berlainan dengan Tafsir yang menjelaskan kekaburan bagi sesuatu makna perkataan. Di sinilah letaknya kelebihan Tafsir Al-Qur'an Per kata ini berbanding terjemahan-terjemahan al-Quran yang lain. Tafsiran ditulis terus dibawah setiap lafaz arabnya. Terjemahan penuh disertakan di bahagian tepinya. Dilengkapi juga dengan asbab nuzul (sebab turun ayat) dan nota kaki bagi memperjelaskan lagi maksud sesuatu tafsiran.


--

"Save a tree. Don't print this e-mail unless it's absolutely necessary."

 

CONFIDENTIALITY POLICY:

 

THIS E-MAIL AND ANY ATTACHMENTS SENT WITH IT ARE STRICTLY CONFIDENTIAL AND PROPRIETARY TO MFA TELECOMMUNICATION & SERVICES, AND ARE INTENDED SOLELY FOR THE ADDRESSEE OR ENTITY TO WHOM THEY ARE ADDRESSED. IF YOU ARE NOT THE INTENDED ADDRESSEE OR PERSON RESPONSIBLE FOR DELIVERING THIS E-MAIL TO THE INTENDED RECIPIENT, YOU MUST NOT READ, COPY, FORWARD OR DISTRIBUTE IT OR TAKE ANY ACTION IN RELIANCE THEREON.  PLEASE INFORM THE SENDER IMMEDIATELY IF YOU RECEIVE THIS E-MAIL IN ERROR, DELETE THIS E-MAIL FROM YOUR SYSTEM AND DESTROY ALL COPIES OF IT - ANY USE, DISCLOSURE, FORWARDING OR PRINTING OF ITS CONTENTS IS STRICTLY PROHIBITED.






__._,_.___


Kanopi (Khemah) untuk disewa. Memerlukan  sila lawati http://www.kokpasir.com/kanopi




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments: