Monday, July 12, 2010

{ KELANTAN-KITA } Fw: [melayu-trade] Sindiket Penipuan Afrika di Malaysia





bedoqstar


--- On Mon, 12/7/10, Abdul Rahim <tranzexpress2010@yahoo.com.sg> wrote:

From: Abdul Rahim <tranzexpress2010@yahoo.com.sg>
Subject: [melayu-trade] Sindiket Penipuan Afrika di Malaysia
To: melayu-trade@yahoogroups.com
Date: Monday, 12 July, 2010, 5:16 AM

 

Assalamu'alaikum
 
Ada hamba Allah ni, katanya namanya Daniel Mutyaba, cara berbual dia macam orang Afrika, nombor handphone nya 0163548644 talipon  ke kenalan saya di Indonesia, dan beritau kawan saya ada pakej buat nya dan pakej tersebut sekarang di KL. Dia minta kawan saya kirim wang ke dia sebanyak S$400 dan dia akan hantarkan barang itu ke kawan saya d Indonesia. Saya pura2 jadi abang kawan saya  dan talipon dia. Dia minta saya kirimkan wang ke Daniel Mutyaba. Dia kata dia dari cargo agent tapi tak bilang company mana. Terus, dia talipon dari handphone nya.
 
Kes begini dah banyak berlaku dan ramai yang dah kirim wang. Selepas dikirim, orang ini akan hilang. Mereka bergerak di KL, Malaysia. Kadang2, dia kata barang tu di tahan di kastam Malaysia dan pegawai kastam minta rasuah.
 
Saya bermohon supaya sesiapa yang ada kenalan di polis, cari orang ini supaya dapat menyelamatkan bakal korban yang lain. Kedua, dia membusukkan nama Malaysia. Orang ini masih di Malaysia kerna saya baru talipon dia tadi, besar kemungkinan di KL kerana dia minta saya kirm ke Malaysia KL. Keduanya, namanya pasti Daniel Mutyaba kerna dia minta saya alamatkan wang yang nak di hantar ke nama ini. Untuk keluarkan wang, perlu ada ID sebagai bukti nama, jadi besar kemungkinan namanya betul Daniel Mutyaba atau Daniel ni nama gang dia.
 
Saya cuba buat laporan melalui website PDRM tapi tak boleh send sebab form itu memerlukan nombor talipon rumah di Malaysia.
Saya warga dan sekarang pun d Singapura. Tak tahu nak buat apa. Kalau ada sesiapa yang boleh bantu dan perlukan maklumat lebih, boleh talipon saya di +65-83862386
 
Terimaksih
 
Wassalamu'alaikum
 
Abdul Rahim

 


From: eLLieZ de`Heart <deheart@gmail. com>
To: melayu-trade@ yahoogroups. com
Sent: Monday, 12 July 2010 07:36:02
Subject: [melayu-trade] Combo Class: Fondant & Buttercream Doll Cakes

 

Assalammualaikum,

Kelas Combo Fondant & Buttercream Doll Cakes akan diadakan di Seksyen 5 Tambahan, Bandar Baru Bangi pada 18 Julai.
Details seperti berikut:-

Date: 18 July 2010
Time: 10.30am - 5pm
Fees: RM300 seorang (jimat RM100)
Peralatan perlu dibawa: Pen, Apron & kain lap
Makan Tengahari disediakan
Min 2 orang & Max 4 orang

Anda akan pelajari:-
- acuan yang murah dan sesuai digunakan
- cara carving
- membuat teknik 'crumb coat' pada doll kek
- membancuh, menguli & mewarna homemade fondant

FONDANT DOLL CAKE
- menyalut cake dengan fondant
- teknik emboss & frill
- mempelajari beberapa jenis decoration untuk skirt

BUTTERCREAM DOLL CAKE
- cara menyimpan dan mewarnakan buttercream
- mempelajari beberapa jenis nozzles untuk dijadikan skirt
- menyalut & mendeko doll cake

Peserta akan bawa pulang 2 biji doll cake yang telah siap dihias


Untuk pendaftaran, emailkan details berikut ke deheart@gmail. com
Nama:
Contact No:
Email Add:
Lokasi tempat tinggal:
Umur:
Website (jika ada):


Untuk kelas lain, boleh layari http://bake- and-deco. blogspot. com/

War-warkan ya.. :)




Looking forward for your reply.

Thanks & Have A Nice Day!

~Ellie @ 0194774566~
de`HearT Online Kitchen
http://kekcawan. blogspot. com/

deheart.cupcakes   225EFFD8
http://www.facebook .com/deheart/
http://www.flickr. com/photos/ deheart/


~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~
Baking & Deco Classes
Mobile No: 0194774566
http://bake- and-deco. blogspot. com/
~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~

Associate:
Arie @ 019 2114472
Edibleprint | Edible Photo Printing
http://www.ediblepr int.com.my/

Wonderful edible image for your Cakes & Cupcakes





__._,_.___


Kanopi (Khemah) untuk disewa. Memerlukan  sila lawati http://www.kokpasir.com/kanopi




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments: